Thursday, July 7, 2011

topup

Dalam zaman kegawatan ekonomi ni, aku sebagai anak mafia pun dah tak mampu nak pegang kertas2 duit juta2. Memang rasa diri amat miskin bila bukak wallet yang tinggal debu2 yang sesakkan hidung aku saja. Tambah kad2 bank yang dalam bank ada saki baki duit yang tak boleh aku keluarkan. 

Jadi. Bila tak ada duit, maka henpon aku pun jadi sunyi sepi sebab tak mampu beli kad topup maxis RM5. Situasi yang sama juga di pihak Mr. A. Kami sama2 sengkek. Jadi aku mula rindu.

Jadi sebab tak boleh mesej, balik keja saja. Ouh kantoi anak mafia dah jadi kuli si botak boroi. Lulz. Sambung. Balik keja saja aku terus mintak berukben abang aku nak online facebook. Harapan Mr. A online dan dah dari awal kami memang sehati sejiwa, memang dia online. 

Tapi.

Tak sempat aku nak lepas rindu pun dia dah sign off. Keluar. Mana arah tuju dia pun aku tak pasti. Futsal mungkin. Lepak dengan kawan2 mungkin. Buat kereta mungkin. Tapi yang pasti aku kecewa. Yang aku boleh cakap dalam hati. Yang aku mampu senyum dan tekan daftar keluar dari mukabuku. Esok lusa mungkin aku online lagi.

#aku rindu kau bukan main2. kalau boleh aku nak kau selalu tepi aku supaya aku boleh pandang kau puas2 sebelum masa sampai aku terus pejam mata.

No comments:

Post a Comment