Wednesday, August 24, 2011

kekok

Selalunya, apa2 terjadi. Aku lagi pilih conteng di sini, atau di sana. Dua ini juga medium terbaik aku nak sampaikan sesuatu untuk dia. Ya, aku tahu cuma dia yang jadi pembaca di sini dan di sana. Jadi, kalau ada yang tak kena, aku conteng di sini dan di sana dan berharap dia baca. 

Well, aku ada satu perangai. Dari kecik membawa ke besar tak pernah berubah. Buruk perangai. Baran dan bebal. Bodoh. Kadang2 perkara sekecil kuman boleh jadi isu untuk aku bebalkan. Dan perangai ini terbawa ke dalam alam perhubungan aku. Mungkin atas sikap kool dan penyabar dia, sikap bebal dan baran aku menjadi-jadi dan membawa ke kejadian hari ini [baca:kelmarin]

Kejadian yang membawa pulak ke perasaan ini. Kekok. Tiba2 segalanya rasa berlainan. Mungkin kesan bila dia kata "tak mungkin boleh jadi kenyataan nak tengok genggam tangan tok kadi sarung cincin cium dahi....." Atau mungkin saja aku yang berperasaan lebih. Emosi! Tapi memang kekok dan rasa lain.

*lapairmata

Dari segala sudut, memang aku yang salah. Hal bebal, hal mungkir janji, hal merajuk kuat. Ya, ya, ya. Aku semuanya. Maaf. Tapi, sekali saja aku nak tanya, tak nampak kah dia effort aku nak berubah? Takpa lah. Mungkin tak cukup banyak effort aku buat untuk berubah. Dan aku bukan bini dia lagi pun untuk kawal dia dan untuk dapat perhatian dia setiap masa. 

Mungkin lepas ni aku cuma perlu tekup muka dengan bantal sampai sesak dari aku lepas baran dan bebal aku dekat dia.

#kekok

No comments:

Post a Comment